Notice: Undefined offset: 3 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
حسین علیزاده


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




موسیقی » تعداد بازدید: ٣٠٩٢٣٢
حسین علیزاده
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
ملیت : ایرانی - قرن : 14

حسین علیزاده متولد ١ شهریور ١٣٣٠ در منطقه سید نصر الدین بازار؛ آهنگ ساز، ردیف خوان، پژوهشگر و نوازنده تار و سه تار است. او پس از تحصیل در هنرستان موسیقی، به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی، به یادگیری و اجرای کنسرت پرداخت. وی نزد اساتیدی همچون هوشنگ ظریف، حبیب‌الله صالحی، محمود کریمی، علی اکبر شهنازی، داریوش صفوت، نورعلی برومند، سعید هرمزی، یوسف فروتن و عبدالله دوامی موسیقی آموخته و در سال‌های آغازین دههٔ ۱۳۶۰ خورشیدی در دانشگاه آزاد برلین نیز تحصیل کرده‌است.

علیزاده در سال ۱۳۴۷، عضو ارکستر رودکی بود و دو کنسرت او در جشن هنر شیراز، آغاز راه او به عنوان یکی از وزنه‌های موسیقی ایرانی شد. وی با عضویت در گروه چاووش، همراه با دیگر استادان موسیقی ایران از جمله محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان، آثار جاودانه‌ای در موسیقی ایران اجرا کرد و نیز با آموزش به هنرجویان موسیقی تأثیر مهمی در تربیت موسیقی‌دانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت. او در اوایل دههٔ هفتاد، ریاست هنرستان موسیقی را بر عهده داشت.

علیزاده همچنین در زمینۀ موسیقی فیلم فعالیت دارد و آثاری همچون «چوپانان کویر»(حسین محجوب، ١٣۵٩)، «میراث کهن»(سید محمد میر سلطانی)، «دلشدگان»(علی حاتمی، ١٣٧٠)، «گبه»(محسن مخملباف، ١٣٧۴)، «ابر و آفتاب»(١٣٧۵)، «مدرسه ای که باد برد»(١٣٧۶)، «ایران سرای من است»(پرویز کیمیاوی)، «زشت و زیبا»(احمدرضا معتمدی، ١٣٧٧)، «دختران خورشید»، «عشق طاهر»(محمد علی نجفی)، «زمانی برای مستی اسب ها»(بهمن قبادی، ١٣٧٨)، «ابجد»(ابوالفضل جلیلی، ١٣٨١)، «لاک پشت ها هم پرواز می کنند»(بهمن قبادی، ١٣٨٣)، «زمستان است»(رفیع پیتز، ١٣٨۴)، «نیوه مانگ»(بهمن قبادی، ١٣٨۵)، «آواز گنجشک ها»(مجید مجیدی، ١٣٨٧)، «درآن سوی ... (موسیقی متن فیلم مستند همه مادران من)»(١٣٨٨) و «ملکه»(محمد علی باشه آهنگر، ١٣٩٠) و مجموعه های تلویزیونی «زیر تیغ»(محمدرضا هنرمند، ١٣٨۶) و «در چشم باد»(مسعود جعفری جوزانی، ١٣٨٧) را در کارنامۀ هنری خود دارد.

از جمله جوایز و افتخارات وی می توان به :

١-دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای موسیقی متن فیلم «گبه»(محسن مخملباف، ١٣٧۴)

٢-دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای موسیقی متن فیلم «زشت و زیبا»(احمدرضا معتمدی، ١٣٧٧)

٣-دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای موسیقی متن فیلم «آواز گنجشک ها»(مجید مجیدی، ١٣٨٧)

۴-دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای موسیقی متن فیلم «ملکه»(محمد علی باشه آهنگر، ١٣٩٠)

۵- نامزد دریافت چهل و نهمین دوره از جایزه گرمی در بخش «بهترین آلبوم سنتی جهان» برای آلبوم «به تماشای آب های سپید»(٢٠٠۶)



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

حسین علیزاده

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,